Citroenkwikstaart 1-11-2010

Sinds afgelopen zondag zit er weer een citroenkwikstaart in Nederland en toevallig genoeg op precies de zelfde plek als vorrig jaar. Echter ziet dit exemplaar er wel wat mooier uit. Helaas had ik zondag geen tijd om er nog heen te gaan en in eerste instantie maandag ook niet. We hadden een grote toets maandag van ons beheersplan. Gelukkig had ik niet de 4 uur nodig die ervoor was gerekend en was ik in 2 uurtjes klaar. Van Jurrien hoorde ik dat de citroenkwik er nog steeds zat en al snel zaten we in de trein richting Leiden waar Erik ons oppikte en naar de plek reed. Het gebiedje waar die zich bevond was een half onderwater gelopen paarden veldje. Niet echt een mooi plekkie ofzo :p De vogel werkte goed mee voor een plaatje van dichtbij, het weer helaas niet. Maar uiteindelijk ben ik nog best wel tevreden met het resultaat. Verder was een grote groep van ongeveer 100 watersnippen ook wel spectaculair, nog nooit zoveel van die beestjes bij elkaar gezien.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten