Woestijntapuit Part II 5-11-2010

Zo heb je er nog nooit eentje en zo heb je er opeens al weer twee binnen twee weken. Ervan uit gaant dat dit exemplaar bij Stellendam niet meer werdt terug gevonden eens lekker uitgeslapen bij mijn vriendin in Zutphen. Het stond al wel in de planning om naar Zuid-holland te gaan dus rond een uurtje of 11 naar me kamer gegaan in Arnhem om me tas te pakken. Aangekomen op me kamer zie ik pas om 12 uur dat de tapuit weer gezien is. Met iets meer haast dus maar naar Zuid-holland, het is namelijk wel een mooie soort voor Zuid-holland. In Arnhem was pieter ook nog en aangezien het een nieuwe soort voor hem was wilde die ook wel mee. Om 3 uur kwamen we aan in Spijkenisse en snel de auto gepakt naar Stellendam. Onderweg regende het een paar keer flink en het licht was ook niet al te best. Gelukkig klaarde het een klein beetje op toen we aankwamen. De tapuit liet rustig een beetje in de begroeiing rond langs de dijk. En al snel kwam die dichterbij en vloog zelf een keertje op nog geen meter voorbij me schoenen. Aangezien er meer mensen aanwezig waren was de tapuit best onrustig en kwam niet echt heel mooi voor de foto. Uiteindelijk gingen wat mensen naar huis en kon ik de tapuit wat beter benaderen, wat uiteindelijk nog wel aardige foto's opleverde. Na een uurtje genieten gingen we maar weer naar huis, het licht nam snel af en me buik was flink aan het rommelen. Owja...die ene foto is inderdaad erg blauw uitgeslagen, kon het ff niet goed krijgen :p





Geen opmerkingen:

Een reactie posten