Weer eens in Spijkenisse 11-04-2011

Sinds lange tijd ben ik weer eens gaan vogelen rond Spijkenisse. De polder rondom spijkenisse is altijd goed voor veel zwartkopmeeuwen en al gauw had ik er rond de 26 geteld. Deze keer werkte ze niet echt mee en ik fietste al gauw weer verder. Overal in de polder vinden werkzaamheden plaats om de waterhuishouding te verbeteren. Bij de aanleg van een nieuwe sloot lagen er her en der wat zandhoopjes en betonnen duikers. Een paartje tapuiten had hier hun tijdelijke territorium van gemaakt. Na wat geduld had ik beiden aardig op de foto.







In het centrum van spijkenisse zijn ze lange tijd al bezig met het bouwen van nieuw huizen. En ook hier lagen wat zandbultjes, echter wel van een wat grote klasse. Deze zandbulten hebben de aandacht getrokken van een groepje overzwaluws die al bezig waren met nestjes maken. Hopelijk laten de bouwvakkers deze bulten even met rust totdat ze uitgebroed zijn.





Naast gevogels te hebben ben ik samen met Jurrien ook een dagje wezen zeevissen. Van nature ben ik absoluut geen visser maar via een uitje van mijn moeders werk konden we mee op zee. En al snel kwamen we achter dat we niks vingen terwijl de rest ze achter elkaar deruit viste. Daarom heb ik me maar geconcentreerd op wat tjiftjafjes die aan het uitrusten waren aanboord.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten